سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محبّت دنیا، خرد را تباه می کند و دل را ازشنیدن حکمت باز می دارد و کیفری دردناک می آورد . [امام علی علیه السلام]


ارسال شده توسط محسن قومی در 88/12/19:: 7:26 صبح

عضو کمیسیون سیاست داخلی و شوراها گفت: هم در قانون هدفمندی یارانه و هم در کمیسیون تلفیق نمایندگان مجلس بر 20 هزار میلیارد تومان هدفمندی یارانه در سال آینده تأکید داشتند اما رئیس جمهور اظهار داشت با رقم 20 هزار میلیارد تومان این طرح قابل اجرا نیست.

نصرالله کوهی باغ‌اناری در گفت‌وگو با فارس در موردجلسه غیر علنی عصر امروز گفت: امروز با حضور احمدی‌نژاد رئیس جمهور مجلس و دولت در جلسه غیر علنی در مورد اختلاف‌نظری که درباره اعتبار هدفمندی یارانه‌ها در سال 89 داشتند تشکیل جلسه داده و دولت بر پیشنهاد 40 هزار میلیارد تومانی لایحه بودجه تأکید کرد.

وی افزود: هم در قانون هدفمندی یارانه و هم در کمیسیون تلفیق نمایندگان مجلس بر 20 هزار میلیارد تومان هدفمندی یارانه در سال آینده تأکید داشتند اما رئیس جمهور اظهار داشت با رقم 20 هزار میلیارد تومان این طرح قابل اجرا نیست.

نماینده سروستان در مجلس تأکید کرد: دولت از اول اعتقاد داشت این طرح را با 40 هزار میلیارد تومان اجرا کند زیرا می‌گوید با رقم 10 تا 20 هزار میلیارد تومانی مقدار ناچیزی از پول هدفمندی یارانه‌ها به مردم می‌رسد.

کوهی‌ باغ‌اناری افزود: آقای رئیس جمهور در این جلسه گفت اگر 20 هزار میلیارد تومان برای یارانه‌ها اجرا شود می‌توانیم 9 هزار میلیارد تومان را بین مردم تقسیم کنیم که در آن صورت به هر نفر ماهانه 12 تا 15 هزار تومان می‌رسد که این مبلغ به اندازه‌ای نیست که طرح بزرگی که دولت می‌خواهد پس از 30 سال اجرا کند آبرومندانه بین مردم توزیع شود.

عضو کمیسیون سیاست داخلی و شوراها افزود:‌ طبق گفته رئیس جمهور در این جلسه اگر 40 هزار میلیارد تومان تقسیم شود ماهانه به هر نفر 30 تا 40 هزار نفر یارانه تعلق می‌گیرد که چون یارانه‌ها هر دو ما یکبار به حساب مردم واریز می‌شود برای یک خانوار 5 نفره هر دو 300 هزار تومان تعلق خواهد گرفت.

نماینده سروستان، کاور و کربال در مجلس افزود: رئیس جمهور بر این نکته تأکید داشت که با توجه به اینکه هر دو ماه یارانه نقدی به مردم پرداخت می‌شود مقدار نباید به اندازه‌ای باشد کمتر از افزایش برق و آب و گاز باشد بلکه باید مقداری از این پول نزد مردم بماند.

عضو کمیسیون سیاست داخلی و شوراها افزود: طبق گفته رئیس جمهور چون مبلغ یارانه نقدی در مصوبه مجلس ناچیز است از نمایندگان درخواست می‌شود 40 هزار میلیارد تومان پیشنهاد دولت را تصویب کنند.

وی افزود: احمدی‌نژاد در این جلسه گفت من که نمی‌خواهم در دوره آینده رأی بیاورم بنابراین خود و دولت را فدا می‌کنم. و بنابراین کسی که می‌خواهد کار بزرگی مانند هدفمندی یارانه‌ها را انجام دهد باید به او کمک کنید.

کوهی باغ‌‌اناری افزود: به گفته رئیس جمهور اجرای هدفمندی تورم ایجاد نمی‌کند زیرا فقط همان تورم طبیعی وجود خواهد داشت اما در این طرح هدفمندی چون می‌خواهیم پول از یک جیب مردم برداشته و به جیب دیگر واریز کنیم تورم‌زا نخواهد بود.

نماینده سروستان در پاسخ به این سؤال که اگر قرار باشد یارانه نقدی به همه مردم پرداخت شود تراکم و فشار جمعیت بر شبکه بانکی چگونه حل می‌شود گفت: در این طرح از همه بانک‌های دولتی و خصوصی استفاده شده و برای مردم کارت‌های هوشمند صادر می‌شود که بتوانند از خودپرداز نیز دریافت کنند.

وی افزود: اجرای طرح هدفمندی تا 5 سال آینده تکمیل خواهد شد و باید سالی 20 درصد یارانه‌ها برداشته و هدفمند شود تا در پایان طرح قیمت‌ها واقعی شود.

کوهی باغ‌اناری افزود: در حال حاضر 1.5 میلیون نفر در کشور هستند که ماهانه 10 تا 20 میلیون تومان درآمد دارند که آنها نیز برای هر متر مکعب گاز مصرفی همان مبلغی را می‌پردازند که مردم روستایی و کارمند بی‌بضاعت نیز آن را می‌پردازد در حالی که با اجرای هدفمندی این تفاوت‌ها لحاظ خواهد شد.


کلمات کلیدی : احمدی نژاد، یارانه