سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بنده گناه می کند، پس دانشی را که پیشتر می دانسته، از یاد می برد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]


ارسال شده توسط محسن قومی در 88/8/17:: 12:55 صبح

دفتر پژوهش و بررسیهای خبری-امیرطاهر حسین خان:با نگاهی اجمالی به تیترهای اصلی رسانه های صبح 13آبان می توان دریافت که مخالفان دولت نوک پیکان انتقادات خودشان را به سخنان روز گذشته دکتر احمدی نژاد در مجلس شورای اسلامی نشانه گرفته اند.

به نظر می رسد که متاسفانه در بخشی از فضای رسانه ای کشور هر که تندتر و در عین حال مغالطه آمیزتر علیه دیگری سخن بگوید و بنویسد، منتقد بهتر و گاه شجاع تری شناخته می شود.
پر کار بودن نیز طبعاً" پردشمنی" را به دنبال می آورد و دکتر احمدی نژاد ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست.
تقریباً روزی نیست که در رسانه های منتقد داخلی مطلبی علیه دکتر احمدی نژاد منتشر نشود.منتقدان داخلی احمدی نژاد در ابراز مخالفت خود با رییس جمهور پرده پوشی نمی کنند.
البته، بدیهی است که هر دولتمردی، منتقدانی داشته باشد ولی آنچه مهم است اینکه "منتقد" به آداب "نقد" مودب باشد که متاسفانه این ادب، در ادبیات رسانه ای برخی مخالفان دولت، جایگاه چندانی ندارد.

این مساله، درباره بسیاری از منتقدان رسانه ای دکتر احمدی نژاد نیز صدق می کند.بسیاری از "نقدواره" هایی که علیه دکتر احمدی نژاد و دولت از سوی رسانه های اوصورت می گیرند، بیشتر به ناسزاها و عقده گشایی ها و تمسخرگرایی ها شبیه اند تا انتقاداتی از سر دلسوزی برای کشور. بر همین اساس با نگاهی اجمالی به تیتیر اکثر رسانه های منتقد دولت می توان به این مهم به خوبی رسید.
تهران امروز: راز برملاء شدن یارانه ها
حضور سراسیمه احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران به مجلس و تاکید بر باز پس گیری لایحه هدفمند کردن یارانه ها ...؟
روز نامه خبر: احمدی نژاد بازی رابر هم زد/
رییس جمهور که دیروز با لحنی جدی گفت لایحه هدفمند کردن یارانه ها را از مجلس پس خواهد گرفت وی با این اقدام مهر تاییدی بر نظر منتقدان دولت که معتقد بودند دولت توان اجرای این طرح را ندارد.زد.
همشهری: حضور سرزده احمدی نژاد در مجلس شورای اسلامی نشان از آن داشت که دولت در اجرای طرح هدفمند کردن یاارنه ها دچار تردید است.
آفتاب یزد نیز ترجیح داد که واکنش علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی را در خصوص حضور سرزده احمدی نژاد به مجلس را به عنوان تیتر نخست خود انتخاب کند.
اما باید تاکید کرد که در سالی که به تدبیر مقام معظم رهبری سال اصلاح الگوی مصرف نام گرفته است تصویب لایح تحول اقتصادی علاوه بر مدیریت و ساماندهی مصرف انرژی، ساختار تولید و عدالت توزیع یارانه ها را نیز اصلاح خواهد کرد.
هدفمند کردن یارانه ها موجب انتفاع عادلانه همه طبقات جامعه می شود و با اصلاح قیمت ها هر فرد و خانواری در رعایت سطح مصرف بهینه خود حساس می شود و به نفع اوست که صرفه جویی نماید.
با اشاره به دغدغه اصلی رییس جمهور برای رفاه مردم و تحقق منافع ملی و پی گیری مستمر مطالبات به حق ملت مطلوب است که نمایندگان مجلس در اجرایی شدن منطقی این طرح به دولت کمک لازم را بدهند تا در آینده شاهد اجرای عدالت به معنی واقعی در جامعه ایران اسلامی باشیم.
اما سخنی با رسانه های منتقد رییس جمهور که همیشه در نقد خودشان انصاف و میزان را استتار کردند و بر انتقاد شبیه به انتقام تاکید داشتند.
منتقدان دکتر احمدی نژاد، که گاه تا مرز دشمنی آشکار با او نیز پیش می روند، بهتر است به جای چنین مغالطه هایی که بیش از آنکه به احمدی نژاد ضرر بزند، منافع ملی رامی آزارد، به سراغ دلیل و برهان و آمار بروند و مسائل را به طور علمی بررسی کنند تا اگر مشکلی در میان است، آن را مستنداً به مردم گزارش کنند و اگر واقعیت دارد، عملکرد دولت را تحسین کنند که توانسته است در راستای منافع کشور چنین قدم بزرگی را طی کند .
اگر مخالفان دولت، خود را منتقد واقعی و منصف و مردم گرا می دانند، آیا به راستی، در طول 4 سال گذشته، یک کارکرد مثبت از دولت احمدی نژاد ندیده اند که سخنان و رسانه هایشان اینگونه آکنده از سیاه نمایی و وارونه گویی است؟
چنین رویکردی، نه تنها به ایجاد جو ناامیدی در جامعه دامن می زند بلکه حیثیت مخالفان را نیز نزد عقلا و اهل خرد بر باد می دهد.


منبع:ایرنا


کلمات کلیدی : احمدی، دولت، کابینه