سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند به بنده ای که به فرزندش محبّت شدید دارد، رحم می کند . [امام صادق علیه السلام]


ارسال شده توسط محسن قومی در 88/9/29:: 12:7 صبح
رییس‌جمهوری نظام استکباری سرمایه‌داری را در موضع انفعال، عقب‌نشینی و منحنی آن را رو به افول دانست و با توصیه به دولت آمریکا و برخی دولت‌های غربی برای پذیرش شکست در انتخابات اخیر ایران، تصریح کرد: باید ادبیات خود را تغییر دهید.
 

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، دکتر محمود احمدی‌نژاد که روز شنبه در آیین پایانی هفتمین جشنواره رهاورد سرزمین نور در سالن پنجم آذر تهران سخن می‌گفت، تصریح کرد: ما نیز باید آرام آرام ادبیات خود را تغییر دهیم.
وی ادامه داد: 30 سال گفتیم دشمن توطئه کرد، ملت ایران ایستاد و توطئه‌ها را در هم شکست؛ این کار بسیار بزرگی است. اما امروز باید اعلام کنیم در نقاط مختلف دنیا حضور می‌یابیم و سیطره شما بر دنیا را در هم می‌شکنیم و اندیشه الهی انقلاب اسلامی را به دنیا معرفی می‌کنیم.
رییس‌جمهوری افزود: البته اگر آنان همه با هم یکی شوند، خیالشان باطل است که بتوانند ملت ایران را از خط نورانی امامت و ولایت جدا کنند. زمان این حرف‌ها و خیال‌ها گذشته است. آنان باید چند هزار کیلومتر آنسوتر بروند و علیه اندیشه انقلاب سنگربندی کنند.
احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه باید چهره قدرت‌های استکباری را به جهان معرفی کنیم به سرمایه‌گذاری آنان در انتخابات ریاست‌جمهوری دهم اشاره کرد و گفت: ما حکومت‌های دیکتاتوری داریم که یک انتخابات در کشورهای آنها برگزار نمی‌شود اما برای 24 ساعت تلویزیون راه‌اندازی کردند و گفتند انتخابات ایران اشکال دارد و در آن دموکراسی نیست.
رییس‌جمهوری با بیان اینکه اینگونه روش اداره دنیا به پایان رسیده، در عین حال تاکید کرد: اگر می‌گوییم انقلاب اسلامی را به دنیا منتقل می‌کنیم معنایش جنگ و درگیری نیست، انقلاب و آرمان‌های الهی آن برای نفوذ به دل‌ها نیاز به جنگ و دروغ گفتن ندارد. کافی است زلال آن در برابر ملت‌ها قرار گیرد.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه نوع نگاه به ایران انتظار برای ارائه راه‌حل مشکلات جهانی است، افزود: چشم‌ها به سمت ملت ایران دوخته شده است.

** دولت‌های غربی از سرمایه‌گذاری در انتخابات ایران جواب نگرفتند

رییس‌جمهوری با ا شاره به سرمایه‌گذاری دولت‌های غربی به ویژه دولت آمریکا و انگلیس در انتخابات اخیر ایران تصریح کرد: آنان از این سرمایه‌گذاری خود جواب نگرفته‌اند و البته امیدواریم که شجاعت پذیرش این شکست را داشته باشند.
احمدی‌نژاد در ادامه سخنانش در جشنواره فرهنگی هنری رهاورد سرزمین نور خاطرنشان کرد: دولت آمریکا و انگلیس رسانه‌هایی از جمله صدای آمریکا و بی‌بی‌سی ایجاد کردند تا در انتخابات ایران اثر بگذارند اما پرشورترین و آزادترین انتخابات در کشورمان برگزار شد.
رییس شورای عالی امنیت ملی گفت: در هیچ جای دنیا سراغ ندارید که مبانی نظری و پایه‌های یک حکومت در یک انتخابات زیر سوال برود.
احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه بالاترین سطح مشارکت در تاریخ دموکراسی در ایران رخ داد، گفت: آنها انتخاباتی بی‌افتخار را می‌خواستند اما ملت ایران بر علیه آنها قیام کرد.
رییس‌جمهوری با بیان اینکه سردمداران دولت استکباری از ملت ایران به شدت عصبانی هستند تصریح کرد: ملت ایران رویا و خواب‌های شیرین 300 ساله آنان را برهم زده است.
احمدی‌نژاد با یادآوری اینکه غرب می‌خواهد دوباره بر خاورمیانه مسلط شود، گفت: آنها تصور می‌کردند می‌توانند بر خاورمیانه تسلط یابند و کسی نیست که حریف آنها شود.
رییس‌جمهوری در ادامه سخنانش خطاب به برخی دشمنان و بدخواهان دولت ایران گفت: شما تصور می‌کنید اگر عکس امام (ره) را آتش زدید می‌توانید عشق ملت و کل جهان به امام (ره) را نیز از آن شخصیت جدا کنید؟
احمدی‌نژاد افزود: شما گلدسته‌های مساجد را خراب می‌کنید اما بدانید ایمان و اندیشه‌های مردم گلدسته‌ها را می‌سازد نه اینکه گلدسته‌ها اندیشه بسازند.
رییس‌جمهوری ادامه داد: تصور کردید اگر عکس امام (ره) را آتش بزنید عشق به اندیشه و راه امام (ره) هم از بین می‌رود؟
احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه آنها اشتباه می‌کنند، چنین حرکاتی را مزبوحانه و بچگانه خواند و گفت: 21 سال از دوران دفاع مقدس گذشته است و امروز فرهنگ دفاع مقدس و اندیشه انقلاب اسلامی و امام (ره) پرشورتر، پرخروش‌تر، عمیق‌تر و ایستاده‌تر در صحنه حاضر است.
رییس‌جهموری گفت: آنها اشتباه تصور می‌کنند با حرکات بچگانه و راه‌اندازی برخی شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و بیان حرف‌هایی که در شأن خود آنهاست می‌توانند ملت ایران از خط نورانی امامت و ولایت جدا کنند.

** دعوای ما با غرب بر سر موضوع هسته‌ای و حقوق بشر نیست

رییس‌جمهوری با تاکید بر اینکه دعوای ما با غرب بر سر موضوع هسته‌ای و حقوق بشر نیست، گفت: آنها می‌خواهند دوباره بر خاورمیانه مسلط شوند و ایران نمی‌گذارد.
احمدی‌نژاد در ادامه سخنانش در جشنواره فرهنگی هنری رهاورد سرزمین نور با طرح این پرسش که چرا دولتمردان آمریکایی بر چهره خود نقاب می‌زنند، تاکید کرد: ملت ایران با سیاست‌های تجاوزکارانه و استکباری دولت آمریکا مخالف است و تا آخر در برابر آن می‌ایستد.
رییس‌جمهوری با اشاره به اینکه غرب می‌خواهد بر خاورمیانه مسلط شود، خاطرنشان کرد: خاورمیانه فرهنگ عالم است. همه پیغمبران در آن مبعوث شده‌اند. خاورمیانه چهارراه ارتباط سیاسی و مرکز انرژی جهان است و لذا هر قدرتی که می‌خواهد حرفی برای گفتن و نقش موثری در مدیریت جهان داشته باشد، ناگزیر می‌شود در خاورمیانه حضور موثر داشته باشد.
احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: در گذشته انگلیس و آمریکا بر خاورمیانه و سپس بر دنیا مسلط شدند اما انقلاب اسلامی آمد و این تسلط متلاشی شد لذا آنها می‌خواهند دوباره بر خاورمیانه مسلط شوند.
رییس دولت دهم تصریح کرد: البته ملت ایران هرگز اجازه نخواهد داد این آرزوی آنان محقق شود.
احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه دعوای ما با غرب بر سر موضوع حقوق بشر نیست، گفت: آمریکا پنج برابر ایران زندانی دارد، چگونه می‌خواهد به ایران درس حقوق بشر بدهد؟
رییس‌جمهوری در پاسخ به پرسش کسانی که مدعی هستند ایران می‌خواهد بمب اتمی بسازد، گفت: ما ملتی هستیم که شجاعت آن را داریم هر کاری انجام دهیم اعلام کنیم. بارها اعلام کرده‌ایم که ایران به دنبال بمب اتمی نیست.
احمدی‌نژاد در عین حال گفت: ما اعلام کردیم می‌خواهیم چرخه سوخت هسته‌ای را راه بیندازیم، آن را صنعتی کنیم، از قطعنامه‌های شورای امنیت نمی‌ترسیم و در برابر آن می‌ایستیم، نسل جدید سانتریفیوژها را می‌آوریم، مرکز تولید سوخت هسته‌ای را درست می‌کنیم. لذا شجاعت آن را داریم که کاری را که انجام می‌دهیم اعلام کنیم.
رییس‌جمهوری خطاب به دولتمردان غربی گفت: آیا شما شجاعت دارید بگویید چه انجام می‌دهید و چه انجام نمی‌دهید؟
احمدی‌نژاد نظام مادی استکباری را رو به افول و فروپاشی دانست و گفت: این دست و پا زدن‌ها نمی‌تواند آنها را نجات دهد.
رییس‌جمهوری چهره و سخن ملت ایران را جهانی خواند و اظهار داشت: سخن ملت ایران امروز میلیاردها شنونده دارد.
وی راه امامت و ولایت را متعلق به همه بشریت و حرف دل همه بشریت عنوان کرد و گفت: اگر بخواهند درباره گرایش ملت‌ها و انقلاب ملت ایران و امام راحل سخن بگویم ساعت‌ها وقت می‌گیرد.
احمدی‌نژاد با اشاره به اظهارات یکی از اندیشمندان غربی در یکی از سفرهایش به اروپا گفت: این اندیشمند غربی اظهار می‌داشت که حرف شما حرف ملت‌های ماست و 70 درصد مردم اروپا طرفدار ملت ایران هستند و 30 درصد بقیه نیز تحت تاثیر دولت‌هایشان قرار گرفته‌اند.

**‌ آمریکا با افزایش نیرو نمی‌تواند مشکلات افغانستان را حل کند

رییس‌جمهوری با اشاره به شکست هیبت سیاسی، اقتصادی و نظامی قدرت‌های استکباری گفت: برخی تصور می‌کنند با اعزام 35 هزار نیرو به افغانستان مشکلات خود و این کشور را حل می‌کنند اما باید بدانند با افزایش نیرو مشکلی حل نمی‌شود.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، دکتر احمدی‌نژاد در ادامه سخنانش در هفتمین همایش فرهنگی هنری رهاورد سرزمین نور، دولت‌های غربی و کشورهای عضو ناتو را به مرور تاریخ افغانستان فراخواند و گفت: ناتو با ذلت و خواری چند برابر از عراق و افغانستان خارج خواهد شد.
رییس‌جمهوری افزود: بهتر بود سران کشورهایی که افغانستان را اشغال کرده‌اند تاریخ این کشور را مرور می‌کردند تا متوجه شوند افغانستان پیش از این توسط انگلیس و شوروی نیز اشغال شده بود اما این کشورها با خفت و خواری از افغانستان خارج شدند.
احمدی‌نژاد تصریح کرد: هر تمدن و اندیشه‌ای که برای مجاب کردن دیگران به سلاح و قدرت نظامی متکی شد در حال فروپاشی و پایان راه آن اندیشه و تمدن نزدیک است.
رییس‌جهموری خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها و غربی‌ها هر زمان که کم می‌آورند اسلحه و قدرت نظامی‌شان را به رخ کشورها و ملت‌ها می‌کشند اما ادبیات اومانیستی و لیبرالیستی دیگر هیچ جاذبه‌ای برای جهانیان ندارد.
احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه غربی‌ها به لحاظ نظری و تئوریک به بن‌بست رسیده‌اند، گفت: آنها به لحاظ عملی نیز متوجه شدند. سوال این است که غرب کدام مشکل را در عرصه سیاسی جهان حل کرده است؟
وی خاطرنشان کرد: در آسیای شرقی یک اختلاف بین کره جنوبی و ژاپن وجود دارد اما غرب سال‌هاست که صدها نشست برگزار کرده اما نمی‌توانند این اختلاف را حل کنند.
احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه غرب مطمئنا مساله عراق و افغانستان را هم نمی‌تواند حل کند، گفت: آنها به لحاظ نظامی و هیبت نظامی دچار فروپاشی شده‌اند.
رییس‌جمهوری با اشاره به مشکلاتی که غرب در عرصه اقتصادی با آنها مواجه شده است، به بحران جهانی اقتصاد اشاره کرد و گفت: برخی دولت‌ها طی سال‌ها ثروت ملت‌ها را غارت و چپاول کردند تا از این غارت و چپاول سود ببرند.
احمدی‌نژاد افزود: نتیجه این عملکرد سه میلیارد فقیر با تعریف و شاخص‌های غربی‌ها و یک میلیارد نفر درگیر با فقر شدید است.
وی گفت: امروز بحران اقتصادی گریبان‌گیر کشورهای غربی شده و آنها قادر به حل آن نیستند.

**عقب‌نشینی نمی‌کنیم

رییس‌جمهوری معرفی نظام الهی، متعالی و آرمانی به بشر را ماموریت سنگین اما شدنی ملت ایران دانست و تصریح کرد: شهدا، ایثارگران و امام راحل این ماموریت را به ما یاد دادند و ما امروز اعلام می‌کنیم که ملت ایران عقب‌نشینی نمی‌کند.
دکتر محمود احمدی‌نژاد در ادامه سخنانش در جشنواره رهاورد سرزمین نور خاطرنشان کرد: بشریت امروز در آستانه یک تغییر بزرگ است و ما در یک نقطه عطف بزرگ و تاریخی برای بشریت قرار داریم.
رییس‌جمهوری گفت: امروز یکی از پیچ‌های اصلی و تندی که بشر برای میل به قله‌های کمال باید از آنها عبور کند در برابر ما قرار گرفته است و لذا همه مستکبران، غارتگران بین‌المللی، خودخواهان و متجاوزان به شدت از ملت ایران عصبانی هستند.
احمدی‌نژاد در تبیین چرایی این عصبانیت گفت: ملت ایران شرایط زمان و مکان و مسوولیت و ماموریت بزرگ، تاریخی و الهی خود را شناخته و مردانه پای انجام آن مسوولیت ایستاده است.
رییس دولت دهم در خصوص اینکه ماموریت ما چیست، گفت: خدا بشر را خلق کرد تا از زندگی در این دنیا حیات جاوید پر از عزت و تعالی و نشاط را سازماندهی کند اما در برابر تحقق این هدف دو مانع بزرگ وجود دارد که ماهیت، ریشه و هویت آنها یکی است اما شکل‌هایشان متفاوت است.
رییس‌جمهوری اندیشه مادی مارکسیستی را نخستین مانع برشمرد و گفت: سردمداران این ایده با شعار بر پایه عدالت همه ارزش‌های الهی، انسانی و متعالی را زیر پا گذاشتند و بر نیمی از دنیا حاکم شدند و طی 70 سال با همه توان علیه پیوند انسان با پیامبران و ارزش‌های الهی قیام کردند.
احمدی‌نژاد افزود: آنها خود را ابدی می‌دانستند و نام خود را حکومت آهنین گذاشتند اما با انقلاب عظیم اسلامی و امام راحل همه شعار مارکسیسم رنگ باخت و حیثیت مارکسیست‌های دنیا زیر سوال رفت و کمتر از 15 سال پس از انقلاب اسلامی فرو ریخت.
وی مانع دوم را اندیشه سرمایه‌داری و لیبرال و بزرگ‌تر از مانع اول بیان کرد و گفت: این مانع که فریبکارتر و پرقدرت‌تر از اولی است، همان کار را می‌کند. این اندیشه انسان را موجودی می‌داند که به دنبال سود و لذت حداکثری است و باید شرایط آن را فراهم کند، حتی اگر همه انسان‌ها درگیر جنگ با یکدیگر شوند.
رییس‌جمهوری با اشاره به پیامدهای طراحی این نظام طی 120 سال گذشته گفت: برخی تصور می‌کنند مردم آمریکا آزاد هستند و زندگی آزادانه را تجربه می‌کنند اما شاید ندانند هر آمریکایی هر قدمی که برمی‌دارد بر روی صفحه نمایشگرهای سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا نمایان می‌شود.
احمدی‌نژاد در ادامه تبیین ویژگی‌های نظام لیبرالی گفت: آنها بنیان‌های ایمان به خدا، اعتقادات دینی و ارزش‌های الهی و انسانی را مورد سنگین‌ترین هجوم‌ها قرار دادند و جنایت‌هایی که لیبرال‌ها و پیروان اندیشه لیبرال سرمایه‌داری انجام دادند در تاریخ بی‌سابقه است.
وی خاطرنشان کرد: شمار کشته‌های جنگ اول و دوم جهانی از کشته‌های تمامی جنگ‌های تاریخ بشر بیشتر است و سردمداران این شعار با ایده آزادی و حقوق بشر به جان مردم افتادند.
رییس‌جمهوری افزود: کار آنها به جایی رسیده است که بیماری تولید می‌کنند تا داروی آن را بفروشند، دارو تولید می‌کنند تا به نام کار خیر و انسانی ملت‌ها را بیمار و وابسته خود کنند و به صراحت هم می‌گویند اخلاق در مناسبات ما جایی ندارد.
احمدی‌نژاد شعارهای ایده دوم را پرزرق و برق و پرجاذبه خواند و در عین حال گفت: به فضل الهی مانع بزرگ‌تر از مانع اول در برابر انقلاب اسلامی با بیداری ملت‌های دنیا در حال فروپاشی است.

**غرب حرفی برای گفتن ندارد

وی گفت: غرب به لحاظ نظری و تئوریک حرفی برای گفتن در جهان ندارد.
رییس‌جمهوری از دوران دفاع مقدس به عنوان والاترین ذخیره معارف الهی و انسانی یاد و تاکید کرد: باید این معارف را استخراج و به دنیا معرفی کنیم.
احمدی‌نژاد رجوع به ذخیره عظیم دفاع مقدس و برداشت از این ذخیره پایان‌ناپذیر را ماندگارترین کار فرهنگی دانست و از همه کسانی که در این مسیر حرکت و تلاش می‌کنند از جمله راهیان نور تشکر کرد.
رییس‌جمهوری راهیان نور را فرزندان مکتب عاشورا، پیگیران آرمان عاشورا و منادیان فریاد حسینی در عصر حاضر توصیف کرد و گفت: امام و شهدا راه کمال و تعالی را برای بشر امروز باز کردند و این راه باز است.

کلمات کلیدی : احمدی نژاد، رئیس جمهور