سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که راز خود را نهان داشت ، اختیار را به دست خویش گذاشت . [نهج البلاغه]


ارسال شده توسط محسن قومی در 88/9/20:: 9:34 عصر
مراسم 16 آذر امسال اگرچه نسبت به سال‌های گذشته با شور ضداستکباری مضاعفی برگزار شد اما فریب‌خوردگانی که درپی سوءاستفاده از این مناسبت‌های ملی و آماده کردن تصاویری برای شبکه‌های تلویزیونی ضدایرانی هستند، از این شور مضاعف ضدامریکایی آشفته شده و با اهانت به مقدسات، عکس امام را نیز مورد تعرض قرار دادند.
 

به گزارش ایرنا، اغلب ائمه جمعه شهرهای کشور این اقدامات تفرقه‌افکنانه را در خطبه‌های نماز محکوم کردند و از فریب‌خوردگان خواستند به آغوش ملت بازگردند.
آیت‌الله نورالله طبرسی، امام جمعه ساری با اشاره به شعار جمهوری ایرانی که ازسوی عده قلیلی از دانشجو نماها در روز دانشجو سر داده شد، گفت: این افراد هدف والای نظام را فراموش کرده اند.
وی ادامه داد: با این همه، در 16 آذر دانشجویان ولایی و پیرو خط ولایت، جواب دندان شکن به آنها دادند.
امام جمعه ساری: انقلاب اسلامی با درایت مقام معظم رهبری جهانی شده است
حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حسنی امام جمعه ارومیه نیز گفت: پاسخی که ملت ایران به حرمت شکنی های اغتشاشگران و آشوب طلبان می دهد بسیار سخت و دندان‌شکن خواهد بود.
وی افزود: مردم ایران اسلامی بسیار محکم تر از آن هستند که با شعارهای پوچ و بی اساس و آتش زدن اموال عمومی از پای درآیند، اینها ملتی هستند که رژیم منحوس پهلوی را نابود کردند و نظام اسلامی را در ایران به‌پا داشتند.
حسنی خود را نخستین فدایی اسلام و انقلاب دانست و ادامه داد: ای وطن‌فروشان بدانید حسنی با همراهی مردم انقلابی و مسلمان، بر پیمان با ولایت فقیه استوار است و کفن ‌پوشان از ولایت فقیه دفاع می کند.
وی تاکید کرد: از قوه قضاییه خواستاریم با سازمان ‌دهندگان این حرکات همانند منافقان و سلطنت‌طلبان قاطعانه برخورد کند.
امام جمعه ارومیه ادامه داد: یا باید ایادی فتنه را دستگیر کنید یا اجازه دهید مردم با شور انقلابی با آنان برخورد انقلابی داشته باشند.
وی با ابراز تاسف از اهانت به تصویر امام خمینی(ره) در آشوب های اخیر توسط برخی فریب خوردگان، گفت: پاره کردن عکس امام، بی‌شرمی محض است و باید با این قبیل رفتارها به طور جدی برخورد شود.
حسنی با اشاره به اینکه دانشجویان ایران اسلامی از پاک ترین دانشجویان هستند، افزود: این جوانان می توانند با برنامه ریزی مناسب، آینده سازان ایران اسلامی باشند و نام ایران را بلندآوازه تر از اکنون کنند.
نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نیز گفت: دانشگاهها پایگاه انقلاب اسلامی و دانشجویان حامیان واقعی انقلاب هستند.
آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شیراز افزود: حرکت خودجوش دانشجویان دانشگاه تهران به عنوان نماد دانشگاه‌های ایران در روز دانشجو ناباوری رسانه های خارجی و خبری دنیا را در پی داشت.
وی اظهار داشت: جنبش دانشجویی، مبارزه علیه تفکر التقاطی و مبارزه علیه جنگ نرم صاحبان تفکر استکباری را هدایت و ساماندهی کرد و نشان داد که دانشجویان حامیان اصیل انقلاب انقلاب هستند.
ایمانی ادامه داد: به رغم همه فعالیت‌های تبلیغاتی دشمن که از هفته های اخیر برای سوء استفاده از 16 آذر و مصادره جنبش دانشجویی در کشور اتفاق افتاده بود، دانشجویان بار دیگر دشمنان را رسوا کردند و اهداف پلیدشان را به نابودی کشاندند.
امام جمعه شیراز گفت: دانشگاه‌ها به عنوان پایگاه‌های انقلاب، اساتید به عنوان فرماندهان و دانشجویان به عنوان افسران این پایگاهها باید حرکت در عرصه فرهنگی و عملیاتی را بر عهده گیرند تا دشمن زبون جرات عرض اندام نیابد.
وی بیان داشت: مردم انتظار دارند قوه قضاییه که مدیریت آن برعهده مجتهدی عادل است، علیه فساد و تباهی در جامعه حرکتی شایسته انجام دهد.
آیت‌الله ایمانی افزود: دستگاه قضایی پیشانی نظام است و عملکرد حکومت و دولت را با عملکرد این قوه بررسی می کنند.
آیت‌الله سید یوسف طباطبایی امام جمعه اصفهان نیز با اشاره به روز دانشجو گفت: ‌دانشجویان هر ساله یاد شهدای دانشجو که در سال 1322 علیه آمریکا قیام کردند و جنبش دانشجویی علیه استعمار را به‌وجود آوردند، گرامی می دارند و امسال نیز با برگزاری تظاهرات ضد آمریکایی در دانشگاه‌های کشور این روز را گرامی داشتند.
وی گفت‌: در آستانه روز دانشجو، دشمن خیلی تلاش کرد حرکت دانشجویان ایران را به سمت منافع آمریکا سوق دهد اما روشن بینی دانشجویان مانع این هدف شد.
امام جمعه اصفهان در عین حال افزود: متاسفانه در این روز، در گوشه و کنار دانشگاه، تجمعات 20 یا 30 نفره دانشجویان معترض هم دیده شد که این افراد نیز اشتباه کردند.
وی افزود: انتظار نیست که در بین نخبگان جامعه که در دانشگاه‌ها حضور دارند آدم های نادان هم پیدا شود و در جهت منافع دشمن شعارهای انحرافی سر بدهند.
طباطبایی تصریح کرد: تعداد این افراد بسیار اندک بود اما مشاهده چنین صحنه هایی با تعداد اندک نیز برای دانشگاه زشت است.
همچنین نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان با اشاره به حوادث 16 آذر گفت: امروز نیاز کشور بیش از هر چیز، به وحدت است.
آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی با تأکید بر این که باید اصالت 16 آذر حفظ شود، گفت: این روز، نماد مخالفت با ابرقدرت‌های جهان و در راس‌شان آمریکاست و خون سه دانشجوی شهیدی که ریخته شد، نماد مخالفت با آمریکاست.
خطیب جمعه گرگان با اشاره به حوادث 16 آذر امسال یادآور شد: برخی شعارها، مطالب و حرکات در این روز اتفاق افتاد که با اصالت روز دانشجو جور درنمی آید.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین نیز گفت: بعد از برگزاری انتخابات دهم ریاست جمهوری، همه باید تسلیم قانون و نظام اسلامی باشند.
آیت‌الله هادی باریک بین در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر قزوین افزود: متاسفانه بعد از انتخابات ریاست جمهوری عده ای حرکاتی انجام دادند که دشمنان و استکبار جهانی منتظر این حرکت بودند تا با استفاده از شکاف ایجاد شده عوامل خود را برای تفرقه و دو دستگی وارد کشور کنند.
خطیب جمعه قزوین تاکید کرد: کسانی که اسلام و انقلاب را قبول دارند باید با تفاهم مطیع قانون اساسی باشند.
آیت‌الله باریک بین، رهبر معظم انقلاب را فصل الخطاب تمام اختلافات و مسائل پیش رو دانست و گفت: اگر کسی خلافی کرده باید از این به بعد تسلیم قانون باشد و نگذارد دشمنان پس از 30 سال امیدوار شود.
وی از دستگاه قضایی و مسوولان دلسوز نظام خواست با تدبیر و دوراندیشی مشکلات را حل کنند.
امام جمعه قزوین به دخالت های استکبار جهانی در تجمعات دانشجویی و جسارت به ساحت مقدس امام راحل اشاره کرد و گفت: به برکت خون شهدا نظام جمهوری اسلامی ایران به اقتدار و قدرتی دست یافته است که دشمنان نمی توانند به آن ضربه وارد کنند.
آیت‌الله باریک بین ضمن محکوم کردن حرکات مخرب پس از انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: با حفظ روحیه وحدت و همدلی نباید گذاشت دشمنان در صفوف به هم پیوسته مردم و مسوولین رخنه کنند.
همچنین نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: برخورد قاطع و عادلانه با مرتکبان جرایم بزرگ سیاسی و اقتصادی، عوامل اصلی حوادث پس از انتخابات از مهم‌ترین خواسته‌های مردم است.
حجت الاسلام والمسلمین "محمد نقی لطفی" در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ایلام برخورد قاطع و عادلانه با مرتکبان جرایم بزرگ سیاسی و اقتصادی، عوامل اصلی حوادث پس از انتخابات را از مهم‌ترین خواسته‌های مردم عنوان وافزود: سران و رهبران فتنه‌های اخیر که چهره نظام را خدشه‌دار و خسارت‌های جبران ناپذیری را بر کشور وارد کردند، باید به پای میز محاکمه کشانده و عدالت درباره آنها اجرا شود.
وی با اشاره به اظهارات نخست وزیر رژیم نامشروع اسرائیل مبنی بر اینکه مخالفان در داخل سرمایه بزرگ و بسیار مهمی برای اسرائیل محسوب می‌شوند و برنامه‌ هسته‌ای ایران مهم‌ترین مشکل اسرائیل است، تصریح کرد: بزرگ‌ترین دلیل مخالفت آشکار آنها با انقلاب و نظام و توهین به امام (ره) و رهبری توسط یک عده دانشجو نما در روزهای 16 و 17 آذر در بعضی از دانشگاه‌ها که حاکی از بغض و کینه دشمنان و عناصر مزدور داخلی و با تحریک ورشکستگان سیاسی و ناکام در انتخابات ریاست جمهوری است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: 16 آذر روز پیشگامی دانشجویان در مبارزه با استکبار جهانی بویژه رژیم‌ آمریکا است.
نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد نیز گفت: هوشیاری و تیزبینی دانشجویان در بزرگداشت آیین 16 آذر، توطئه های استکبار جهانی و ایادی داخلی آنها را خنثی کرد.
حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد میرعمادی در خطبه های نماز جمعه این هفته خرم آباد افزود: به‌رغم برنامه ریزی انجام شده ازسوی جریان فتنه در داخل و بوق تبلیغاتی استکبار جهانی و ایادی آنها برای ایجاد تفرقه درمیان دانشجویان، قشر نخبه دانشجو و پیرو خط امام، آنها را بیش از پیش دچار یاس و ناامیدی کرد.
وی با تقدیر از اقدام به‌جای دانشجویان انقلابی اظهارداشت: دانشجویان دراین روز هم در صحنه حاضر شدند و هم اهداف شوم جریان فتنه و استکبار جهانی را نقش بر آب کردند.
خطیب جمعه خرم آباد گفت: در این روز عده ای محدود و معلوم الحال با انجام اقدامات زشت در اهانت به امام راحل و پاره کردن تصویر بنیانگذار جمهوری اسلامی و توهین به مسوولان نظام و سردادن شعارهای تفرقه انگیز، دل ملت مسلمان ایران را به درد آوردند.
امام جمعه خرم آباد افزود: ساختارشکنان بدانند که امام راحل سرمایه عظیم نظام مقدس جمهوری اسلامی است و آن حضرت همواره در دل ملت مسلمان ایران جای دارد.
وی خاطرنشان کرد: عوامل استکبار بدانند با این عمل زشت ماهیت خود را بیش از پیش آشکار کرده و مردم ایران به خوبی می دانند که ساختارشکنان به دنبال چه فتنه ها و اهداف شومی هستند.
نماینده ولی فقیه در لرستان از دستگاه قضایی خواست با کسانی که فتنه می کنند و با سران آنها برخورد قاطع و قانونی داشته باشد.
امام جمعه موقت بجنورد نیز به 16 آذر، روز دانشجو اشاره کرد و گفت: با توجه به تبلیغات گسترده ای که دشمن علیه ایران صورت داده بود بار دیگر با هوشیاری این قشر نقشه های شوم دشمنان در روز دانشجو خنثی شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی همچنین به 27 آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و افزود: وحدت این دو نهاد تاثیرگذار بزرگترین وحدتی است که اگر تحقق پیدا کند دشمن را از شکستن انقلاب مایوس می کند و به همین دلیل بدخواهان می خواهند این وحدت را بشکنند.
آیت‌الله دری نجف آبادی امام جمعه اراک نیز با اشاره به حوادث 16 آذر گفت: تمام احزاب و گروههای مختلف صنفی، سیاسی و اجتماعی به خاطر خدا از پیگیری مسایل بعداز انتخابات دوری کنند تا وحدت و یکپارچگی ملی کشور بیشتر تقویت شود.