سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دورى تو از کسى که تو را خواهان است ، در بهره‏اى که تو را از اوست نقصان است ، و گرایشت بدان که تو را نخواهد خوار ساختن گوهر جان است . [نهج البلاغه]


ارسال شده توسط محسن قومی در 88/9/14:: 4:34 صبح

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه هدفمند کردن یارانه‌ها به طور کامل به نفع مردم است، گفت: برخی از منتقدان هدفمند کردن یارانه‌ها یک روز خواهان حذف کامل آن بودند و در برابر اعتراض ما می‌گفتند در مسیر توسعه برخی از مردم له می‌شوند.

به گزارش فارس، محمود احمدی‌نژاد پنج‌شنبه شب در گفتگوی مستقیم تلویزیونی با اصفهانی‌ها اظهار داشت: در روز نخست سفر هیئت دولت به اصفهان به دلیل شرایط نامناسب جوی ما با تاخیر وارد اصفهان شدیم و مردم هشت ساعت در سرمای هوا به انتظار ایستاده بودند که جا دارد از بابت این تاخیر که ما نقشی در آن نداشتیم عذر‌خواهی کنم.

وی گفت: نفس ایستادگی و انتظار مردم آن هم برای هشت ساعت خود دارای یک پیام برای دنیا است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه تمام اقدامات ما جنبه فرهنگی دارد، افزود: معنای این مسئله این نیست که در دیگر شاخه‌ها فعالیتی نداشته باشیم بلکه تمام فعالیت‌ها ما با شتاب بیشتری در حال انجام شدن است که این فعالیت‌ها نیز باید همه در خدمت تعالی فرهنگ باشد.

وی با اشاره به اینکه صنعت،‌ کشاورزی و اقتصاد در خدمت حیات مادی انسان‌ها است، گفت: فرهنگ در خدمت حیات معنوی انسان است و این در حالی‌است که انقلاب ما یک کار فرهنگی است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اصفهان مهد جوشش فرهنگ ایران زمین بوده است، افزود: انتظار ما از اصفهان در حوزه فرهنگ انتظار بالایی است و منظور از کار فرهنگی بازگشت به هویت اصیل ما است.

وی با اشاره به اینکه کل جامعه بشری در یک سیر کمال در حال تکامل است، گفت: بشر امروز با بشر زمان پیامبر (ص) متفاوت است و این در حالی‌است که بشر در مسیر کمال گام بر می‌دارد.

احمدی‌نژاد به آفرینش انسان توسط خداوند متعال اشاره کرد و افزود: خداوند تمام آفرینش را بر اساس رحمت خلق کرده و اساس کار پیامبران نیز بر اساس رحمت بوده است.

وی در پاسخ به سئوال مجری برنامه در مورد بحث آب در اصفهان خاطرنشان کرد: کشور ما جزو کشور‌های کم بارش در سطح جهان است اما همین مقدار آبی که مصرف می‌کنیم، هم زیاد است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ما در طول سال حدود 400 میلیارد متر مکعب در سطح کشور بارش داریم که از این مقدار کمی بخار شده و کمی از کشور خارج می‌شود، گفت: مجموع آب‌های جاری و زیرزمین که ما از آنها بهره‌برداری می‌کنیم 100 میلیارد متر مکعب است که حدود 90 میلیارد آن در بخش کشاورزی استفاده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ما از 100 میلیارد متر مکعب آب مصرفیمان درست استفاده نمی‌کنیم، افزود: این دوره، دوره بحران آب است و این در حالیست که ما به دنبال ایجاد منابع جدید برای تامین آب نظیر احداث تونل‌ برای انتقال آب به دشت مرکزی ایران است، هستیم.

احمدی‌نژاد ساماندهی مصرف آب را یک اصل مهم در سطح کشور خواند و گفت: ما در برنامه پنجم پیش بینی کرده‌ایم که تا چند سال آینده تمام 8 میلیون هکتار زمین کشاورزی ما به دستگاه‌های مکانیزه مجهز شود که با این وجود مصرف آب در بخش کشاورزی یک سوم می‌شود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اعتبار اختصاص یافته به اصفهان برای خشکسالی بالاترین اعتبار در سطح استان‌های کشور بوده است، افزود: ما مبلغ یکصد و 20 میلیارد تومان پول به استانداری داده‌ایم که از این میزان 5 میلیارد تومان آن را برای کشاورزان کنار گذاشته بودند که در خواست کردیم تا مبلغ بیشتری از این پول به کشاورزان داده شود.

وی با اشاره به طرح مسکن مهر گفت: طرح مسکن مهر امروز روی غلتک افتاده است و من هم هر دو هفته یکبار وضعیت مسکن مهر را بررسی می‌کنم.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه مصرف توزیعش نامناسب است، افزود: بعضی‌ها با سرعت بسیار بالا مصرف می‌کنند و برخی دیگر حتی نمی‌توانند از منابع استفاده کنند و این در حالیست که ما اتلاف منابع زیادی هم داریم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ما بیشترین مصرف انرژی را در دنیا داریم، افزود: ما هم تولید نفت و هم تولید گاز داریم و اگر هر دوی اینها را مشترک محاسبه کنیم می‌بینیم روزانه 6 میلیون و 600 هزار بشکه نفت تولید می‌کنیم که از این مقدار 2 میلیون و 400 هزارتای آن صادر و مابقی آن در داخل مصرف می‌شود که با یک حساب ساده مصرف داخلی ما با کشوری با جمعیت 15 برابر ما یکی است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه هدفمند کردن یارانه‌ها به طور کامل به نفع مردم است، گفت: برخی عمدی بحث‌های سیاسی مطرح می‌کنند و این در حالی‌است که آنان یک روز خواهان حذف کامل یارانه‌ها که حذف 5 دهک جامعه بود، بودند و در برابر اعتراض ما می‌گفتند در مسیر توسعه برخی از مردم له می‌شوند.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه در کارگروه تشکیل شده در اصفهان برای حمایت از هنر قرار شد در پنج سال، ‌سالی 100 میلیارد تومان بودجه فرهنگی را اضافه کنیم، اضافه کرد: موزه جهان اسلام، موزه تاریخ ایران، حمایت از صنایع دستی، برگزاری کنگره‌ها و ساخت سریال برای معرفی چهره‌ها از جمله اهداف فرهنگی در اصفهان است.

وی با تاکید بر اینکه اصفهان قلب ایران است، تصریح کرد: اصفهان شهری است که از آن برای آینده ایران اسلامی الهام می‌گیرم.


کلمات کلیدی : احمدی نژاد