سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، ثمره حکمت است و درستی ازشاخه های آن . [امام علی علیه السلام]


ارسال شده توسط محسن قومی در 88/9/13:: 1:24 صبح

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه ما 2 ماموریت مهم داریم گفت: ماموریت نخست ما ساختن ایران است و ماموریت دوم ما آمادگی برای ورود به مدیریت جهان است.

به گزارش خبرگزاری فارس ، محمود احمدی‌نژاد در دیدار با نخبگان و فرهیختگان اصفهانی ظهر امروز در دیدار با نخبگان و فرهیختگان اصفهانی با اشاره به اینکه ما باید به‌صورت جدی در مدیریت جهان شرکت کنیم افزود: ما نباید بگذاریم اینهایی که 400 سال بر دنیا حکومت کردند دوباره شرایط استکباری را به ما تحمیل کنند.

وی با تاکید بر اینکه آن عنصر اصلی که ما را در نقطه بالاتری از آنان قرار می‌دهد و به ما فرصت ساختن و مدیریت جهان را می‌دهد عنصر فرهنگ است، اظهار داشت: ما می‌خواهیم اقتصاد و سیاست جهان را درست کنیم، اما فرصت ما محدود است، اما آن عنصر اصلی که به ما اثرگذاری را در این عرصه‌ها می‌دهد تنها عنصر فرهنگ است که در کشور ما نیز ریشه عمیقی دارد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه نوع نگاه ملت ایران به جهان قابل عرضه به بشریت است تصریح کرد: اگر از زاویه فرهنگ وارد مناسبات جهان شویم همه عرصه‌ها در اختیار ملت ایران است و به همین دلیل است که کار فرهنگی برای ما در اولویت کارها قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه انتظار من از اصفهان در حوزه فرهنگ انتظار والایی است افزود: صنعت، فناوری، دانشگاه‌ها و ورزش‌ اصفهان در جایگاه عالی قرار دارد، اما انتظار داریم در این دوره جدید در نقطه عطف بشر که ما نیازمند عرضه فرهنگی آن به دنیا هستیم اصفهان که پایتخت فرهنگ است باید نقش خود را به‌خوبی بازی کند.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه اصفهان باید در بحث فرهنگ نقش پیشگام را بازی کند اظهار داشت: این ظرفیت در اصفهان وجود دارد و این در حالی‌است که در دنیا وقتی نام اصفهان می‌آید در تمام اذهان ملت‌ها ارزش‌های فرهنگی متجسم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ما در بحث آب علاقمندیم تمام آب زاینده رود در اختیار کشاورزان قرار بگیرد اظهار داشت: اما ما نمی‌توانیم این کار را عملی کنیم چرا که این آب متعلق به صنعت و مردم نیز هست، اما باید در سایر بخش‌ها کنترل داشته باشیم تا بی‌جهت آب هدر نرود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید در بخش کشاورزی از فناوری‌های جدید استفاده شود تصریح کرد: ما در برنامه پنجم امیدواریم بتوانیم تمام زمین‌های کشاورزی زیر پوشش محصولات مدرن بروند و این در حالی‌است که ما درباره خشکسالی 120 میلیارد تومان بودجه به اصفهان داده‌ایم.

احمدی‌نژاد افزود: در جلسه‌ای که با استاندار و معاون عمرانی ایشان داشتیم من به آنان گفتم چرا تمام این پول در بخش پروژه سرمایه‌گذاری شده است؟ باید بخشی از این مبلغ به کشاورز داده شود که از جمله آن امحال وام کشاورزان است.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه در دوره جدید آموزش ضمن خدمت با شکل و محتوای جدید شروع می‌شود اظهار داشت: تولید محتوای آموزشی نیازمند معلم و دانش‌آموزان است.
وی با اشاره به اینکه اگر در پارک‌های فناوری با 5 میلیون تومان اشتغال ایجاد شود ما به‌طور قطع از تمام آن پشتیبانی و حمایت خواهیم کرد اظهار داشت: برای توسعه شهرک‌های علمی و تحقیقاتی در دولت یک نظام ویژه وجود دارد.
وی در پاسخ به نماینده اقلیت‌های مذهبی اصفهان افزود: طبق گفته نماینده اقلیت‌های مذهبی اصفهان همزیستی مسالمت‌آمیز بین کسانی است که اختلاف تاریخی با یکدیگر دارند، اما ما همه از یک خانواده هستیم و در بسیاری از مبانی فکری با یکدیگر هماهنگ هستیم.

وی افزود: این همزیستی مسالمت آمیز درست نیست بلکه من هم با نظر نماینده اقلیت مذهبی در خصوص اینکه ما با اقلیت‌های مذهبی همزیستی ملاطفت آمیز داریم موافق هستیم.
رئیس جمهور با تأکید بر اینکه اقلیت‌های بخش مهمی از میراث فرهنگی ایران زمین هستند تصریح کرد: ما مثل این بی‌فرهنگ‌های غربی نیستیم که تا مسئله‌ای به‌وجود می‌آید به مقدسات مسلمانان توهین می‌کنند و یا از ساخته شدن مساجد و مناره‌ها جلوگیری می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در دولت نهم 12 کلیسای میراثی ما به ثبت جهانی رسید و این از اقدامات ارزشمند سازمان میراث فرهنگی است.
وی افزود: باید به نیروی انتظامی تذکر داده شود که اقلیت‌ها بتوانند تابع ضوابط خودشان مجوز کسب بگیرند.