سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محبوب ترینِ بندگانم نزد من، شخص پرهیزگارِجوینده پاداشِ بسیار، ملازمِ عالمان، پیرو بردباران، و پذیرنده از حکیمان است . [امام سجّاد علیه السلام]


ارسال شده توسط محسن قومی در 88/8/29:: 11:55 عصر

یک روزنامه امریکایی بر این مسئله تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران پس از روی کار آمدن  احمدی‌نژاد در

 

پیشروی‌های هسته‌ای خود مصمم‌تر و جسورتر شد.

به گزارش رجانیوز، در حالی که بوش در آخرین نطق ریاست جمهوری خود بر این موضوع تصریح کرد که "تا قبل از روی کار آمدن احمدی‌نژاد ایران را در ادامه دادن پیشرفت‌های هسته‌ایش متوقف کرده بودیم اما پس از آن، این روند تغییر کرد"، لس‌آنجلس‌تایمز در گزارشی که منتشر کرد، افزود: رفتار ایران در قبال برنامه هسته ای با پیروزی احمدی نژاد درسال 2005 تغییر کرده است.

به نوشته این روزنامه، ایران برای دستیابی به انرژی هسته ای نسبت به گذشته مصمم‌تر و متمرکزتر عمل می کند و خواهان پیشروی سریع در برنامه های هسته ای خود است.

ستون نویس روزنامه لس‌آنجلس تایمز ادامه داد: ایران سعی می کند همزمان با حفظ برنامه، به پیروزی و موفقیت های بیشتری در برنامه هسته ای خود دست پیدا کند.

مقامات ایرانی گزارش آژانس اتمی را تکراری و خسته کننده اعلام کرده اند.

لس آنجلس تایمز گمانه‌زنی کرد که ایران برای ادامه برنامه هسته ای خود دو گزینه را پیش روی دارد، یکی نشان دادن انعطاف پذیری بیشتر در قبال پیشنهاد آژانس و دیگری رویارویی با تحریم بیشتر بنزین.

اوباما یک‌بار دیگر تحریم های ایران را تمدید کرد و کشورهای غربی از جمله فرانسه و انگلستان نیز به نظر می رسد که با تحریم های جدید موافق باشند.

این روزنامه آمریکایی در ادامه می نویسد: وضعیت آژانس نیز نامعلوم است، آژانس تلاش دارد که بیشتر موضع خود را حول و حوش مشکل فنی متمرکز کند ولی همزمان به مشکل سیاسی نیز نیم نگاهی دارد.

آنها هم می خواهند کشورهای غربی را راضی کنند و هم درها را به روی ایران باز نگه دارند. از سال 2005 با آمدن احمدی نژاد رفتار ایران نیز تغییر کرد و ایران برای دستیابی به انرژی هسته ای مصمم تر و جسورتر شده است.

 


کلمات کلیدی : دولت، هسته ای