سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که مردم را به خدا خواند و خود به کار نپردازد ، چون تیرافکنى است که از کمان بى‏زه تیر اندازد . [نهج البلاغه]


ارسال شده توسط محسن قومی در 88/8/26:: 10:30 عصر

روزنامه خبر به بهانه گزارشی از وضعیت نفتی خاورمیانه و نسبت آن با بحران اقتصادی جهانی، در یک حرکت سوال برانگیز، اقدام به انتشار نقشه تجزیه شده ایران بر مبنای طرح پیشنهادی وزارت دفاع امریکا به عنوان عکس اصلی صفحه خود کرد.

به گزارش رجانیوز، روزنامه خبر که از آن به عنوان رسانه نزدیک به رئیس مجلس یاد می‌شود، در خبری با عنوان" ذخایر ارزی، نجات بخش کشورهای نفتی" اقدام به انتشار نقشه‌ای از منطقه خاورمیانه کرد، که در موتور جستجوی گوگل به عنوان یکی از اولین نتایج جستجوی عبارت" نقشه تجزیه شده ایران" قابل مشاهده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این نقشه از خاورمیانه که بر اساس طرح جدید پنتاگون ترسیم شده است، خاورمیانه را به چند کشور جدید تقسیم کرده است که در نتیجه این تقسیمات، نقشه فعلی ایران متلاشی شده و ایران به پنج کشور کوچک و مجزا تقسیم شده است.

بر مبنای این نقشه، بخش شمالغربی ایران به کشور آذربایجان ملحق شده و کشور جدید" آذربایجان" را شکل می‌دهند، استان کردستان با الحاق به کردستان عراق، سوریه و ترکیه، کشور کردستان را تشکیل داده است و استان خوزستان با الحاق به کشور عراق و بخشی از یمن و عربستان، دولت عرب شیعی را تشکیل داده است. در شرق ایران نیز، استان سیستان و بلوچستان با الحاق به بلوچستان پاکستان، کشور بلوچستان آزاد را تشکیل داده است. در این نقشه، کشور افغانستان نیز به ایران ملحق شده است.در بخشی از این نقشه نیز از کشوری به نام اسرائیل نام برده شده است!

مبنای طراحی این نقشه که پس از شکست طرح موسوم به خاورمیانه بزرگ برای اولین بار توسط میشل شوسودفسکی فاش شد، در سال های گذشته و پس از افزایش نفوذ ایران در منطقه و پیروزی‌های چشمیگیر مقاومت در خاورمیانه، کاملا زیر سوال رفته است به نحوی که برخی از استراتژیست‌های خاورمیانه از خاورمیانه‌ای جدید، اما بر مبنای خواست ایران سخن گفتند.

این در حالی است که از این نقشه در برنامه های آموزشی کالج دفاعی ناتو برای افسران عالیرتبه ارتش آمریکا استفاده می شود. این نقشه که برای اولین بار پس از تحولات اخیر پاکستان و در قالب مقاله‌ای از میشل شوسودفسکی در نشریه گلوبال ریسرچ انتشار یافت، بلافاصله و با ذوق زدگی خاصی در وبسایت‌های ضد انقلاب باز نشر یافت، شوسودفسکی در مقاله ای که این نقشه در توضیح آن تهیه شده است، از طرح امریکا برای بالکانیزه کرد منطقه و سرانجام تبدیل ایران فعلی به یک ایران کوچک در پس تحولاتی همچون تحولات پاکستان سخن پرده برداشته است.

پیش از این نیز برخی روزنامه‌های اقدام به انتشار نقشه‌ای از ایران با عبارت "خلیج عربی"! در صفحه اول خود کرده بودند، که واکنش‌های اندکی را به همراه داشت.

انتشار این نقشه معروف برای اهالی رسانه، به عنوان عکس اصلی صفحه در روزنامه خبر که یکی از اصلی‌ترین داعیه‌هایش پرداختن حرفه‌ای به موضوعات است این سوال را مطرح می‌کند، که آیا به واقع سهوی در انتشار نقشه تجزیه شده ایران در این روزنامه وجود داشته است؟