سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کسى را که چهار چیز دادند از چهار چیز محروم نباشد : آن را که دعا دادند از پذیرفته‏شدن محروم نماند ، و آن را که توبه روزى کردند ، از قبول گردیدن ، و آن را که آمرزش خواستن نصیب شد ، از بخشوده گردیدن ، و آن را که سپاس عطا شد از فزوده گشتن . و گواه این جمله کتاب خداست که در باره دعاست « مرا بخوانید تا بپذیرم . » و در آمرزش خواستن گفته است : « آن که کارى زشت کند یا بر خود ستم کند سپس از خدا آمرزش خواهد ، خدا را بخشنده و مهربان مى‏یابد . » و در باره سپاس گفته است : « اگر سپاس گفتید براى شما مى‏افزاییم . » و در توبت گفته است : « بازگشت به خدا براى کسانى است که از نادانى کار زشت مى‏کنند ، سپس زود باز مى‏گردند ، خدا بر اینان مى‏بخشاید و خدا دانا و حکیم است . » [نهج البلاغه]


ارسال شده توسط محسن قومی در 88/11/29:: 1:20 صبح

سردرگمی فرقه موسوم به سبز که به دنبال ناکامی در راهپیمایی ده‌ها میلیونی روز 22 بهمن گریبان حامیان این گروه را گرفته است، امروز با حمله به سایت ضد انقلابی جنبش راه سبز(جرس) وارد فاز جدیدی شد.

به گزارش شبکه ایران، سایت ضد انقلابی "بالاترین" که محفلی برای تبادل دیدگاه اعضای فرقه سبز شناخته می شود، سایت جرس را "اسب تروای" جمهوری اسلامی نامید.

بالاترین مدعی شده است که "سایت جرس ، تبدیل به اسب تروای حکومت در دل جنبش سبز شده است."

این مطلب که با لینک های مشابه و نظرات تند و اعتراضی متعددی همراه شده، عنوان کرده است: مدتی است که رسانه ای که بسیار خوش درخشید در ابتدای وجودش و بسیار جای باز کرد در دل جنبش سبز، عامدانه به ارسال مقالاتی مشغول است که تنها نافع آن حکومت جمهوری اسلامی است . حکومت اسلامی .

بالاترین همچنین مطالبی را که در سایت جرس منتشر می شود، "بر خلاف خواست و راه مهندس موسوی و مشی شیخ شجاع" دانسته و نوشته است که "جرس خود را به گونه ای سخیف ، علاقه مند جنبش و صدای رسانه ای آن معرفی کرده و به روشهایی زیرکانه، به تخریب اصول ما میپردازد. اصولی که مهندس بسیار بر آن ایستاده است."

جبهه گیری این دو اپوزیسیون علیه یکدیگر البته، پیش از این و به دنبال "ریزش شدید" پایگاه اجتماعی آقای موسوی آغاز شده است؛ موضوعی که اوج آن در اغتشاش روز عاشورا نمود پیدا کرد.

در این راستا، جرس که به عنوان سخنگوی میرحسین شناخته می شود، سایت اینترنتی بالاترین را عامل اصلی ریزش هواداران جنبش موسوم به سبز دانست.

این سایت که از سوی افرادی چون افرادی چون محسن کدیور، عطاالله مهاجرانی، جمیله کدیور و فاطمه حقیقت جو و از خارج از کشور مدیریت می شود، ضمن اشاره به توهین کاربران سایت بالاترین به همه اقوام ایرانی نوشت: "این سایت مملو از لینکهای توهین آمیز به اقوام ترک، کرد و لر و سایر می باشد. در این سایت و لینک گذاشتن و کامنت گذاشتن فقط با اشتراک امکاپذیر است و این اشتراک دست عده ای خاص است".

جرس همچنین با تاکید بر "خارج نشین بودن اکثر کاربران بالاترین" عنوان کرد: "عمده کسانی که در این سایت لینک های افراطی می گذارند خارج نشین اند که خودشان جرات به خیابان آمدن را ندارند".

البته سایت جرس خود نیز، بارها به اقشار مختلفی که پایبندی خود را به انقلاب اسلامی اعلام کرده و همچنین شخصیت های مورد احترام آنان نظیر مراجع عظام تقلید و مسئولین سیاسی نظام، توهین کرده است.

شاید از همین رو بود که کاربران بالاترین در واکنش به این نوشته، مسئولین سایت جرس را به "خیانت" متهم کردند.

این افراد، عطاالله مهاجرانی را فردی دارای تفکرش "منجمد" و "عامل نفوذی جمهوری اسلامی" در جنبش موسوم به سبز خوانده و عنوان کردند: "وقتی که آقای مهاجرانی اتاق فکر جنبش سبز رو راه بندازه، انتظار دیگه ای هم نباید از جرس داشت. کروبی و خاتمی هم که از داخل ایران گل به خودی زدن".

موج توهین ها به مدیران سایت جرس، پس از ناکامی در ایجاد ناآرامی در راهپیمایی ده ها میلیونی روز 22 بهمن، شدت بیشتری گرفت.

به گفته اعضای فرقه سبز، طرح مدیران جرس مبنی بر "اسب تروا" و آنچه "فتح میدان آزادی" خوانده می‌شد، طرحی "مسخره" بود چرا که نتوانست هیچ امکانی برای عرض اندام به سبزها بدهد.

بر اساس پروژه اسب تروا به حامیان فرقه سبز توصیه شده بود تا با ظاهر عادی خود را به میدان آزادی برسانند و همزمان با سخنرانی رئیس جمهور نمادهای سبز خود را بیرون آورده و با سر دادن شعار مراسم را به هم بزنند.

اما حضور جمعیت میلیونی مردم مسلمان تهران در خیابان های منتهی به میدان آزادی و اطراف این میدان در نخستین ساعات صبح روز 22بهمن، فرقه سبز را به عمق این طرح خیالی آگاه کرد و سپس به فحاشی به مدیران جرس واداشت.
به نظر می رسد که "ریزش شدید" پایگاه اجتماعی حامیان آقای موسوی و ناتوانی آنان در اعلام وجود، سران رسانه های سبز را به توهین به یکدیگر و مقصر معرفی کردن دیگری واداشته است.


کلمات کلیدی :